Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Preskočiť na obsah

V mesiacoch február a marec na Katedre fyziky prebehli semináre učiteľov fyziky základných a stredných škôl. Na jednotlivých seminároch sa učitelia mohli oboznámiť ako zavádzať digitálne technológie do vyučovania fyziky.

Učitelia sa zúčastnili piatich seminárov. Každý seminár bol zameraný na iné využívanie digitálnych technológií vo vyučovaní fyziky. Semináre sa venovali využitiu počítačom podporovaných experimentov, kde sme sa snažili učiteľom ukázať prepojenie s bádateľsky orientovaným vyučovaním. Ďalší seminár bol venovaný využitiu tabletov vo vyučovaní fyziky. Učiteľom sme ukázali mnohé aplikácie, ktoré môžu využiť so svojimi žiakmi na hodinách fyziky pri rôznych meraniach. Najnáročnejšie boli asi posledné dva semináre, ktoré boli venované videomeraniu a modelovaniu. Videomeranie a modelovanie bolo síce pre učiteľov náročné, ale sme radi, že väčšina z nich po absolvovaní zistila, že by ich mohli veľmi dobre využívať vo vzdelávacom procese.

Na záver týchto seminárov až 15 učiteľov obhájilo svoje práce, v ktorých využili digitálne technológie.

Semináre boli realizované v rámci projektu IT akadémia, ktorý realizuje Fakulta prírodných vied a informatiky spolu s partnermi z Košíc, Banskej Bystrice, Žiliny a Bratislavy.

Fotogaléria